יום ראשון, 29 ביולי 2012

הכנה לראיון עבודה

מעוניינים לעבור בהצלחה את השלב של ראיון העבודה ולהתחיל לעבוד? הכנה לראיון עבודה עשויה לסייע לכם בכל הקשור להתנהלות נכונה בסיטואציה בה אתם יושבים מול המראיין. מהו ראיון עבודה? ראיון עבודה הוא תהליך בו מועמד לעבודה עובר סדרה של שאלות במטרה לראות האם קיימת התאמה לתפקיד. שלב ראיון עבודה הוא שלב קריטי, לכן חשוב מאד ללמוד כיצד ניתן להתכונן לראיון עבודה. חשוב מאד לשים לב לפרטים הקטנים כלומר, מה ללבוש לראיון עבודה או כיצד להציג את העיסוקים השונים.

כיצד לענות על שאלות

בראיון עבודה לא מעט שאלות חוזרות על עצמן. מראיינים רבים מעוניינים לבדוק את המועמדים לעבודה, לכן הם משתמשים בטכניקת החזרה. הכנה לראיון עבודה כוללת התמקדות בשאלות שמרואיינים נוהגים לשאול. בתהליך ראיון עבודה המראיין מקדיש תשומת לב לא רק לתשובות, אלא גם למאפיינים שונים כגון, התנסחות, רהיטות, שפת הגוף.



כיצד להתגבר על הלחץ

הכנה לראיון עבודה היא סיטואציה מלחיצה למדי עבור מועמדים לתפקיד, שכן פעמים רבות הם מרגישים כי קבלת העבודה תהווה עבורם נקודת ציון חשובה בקריירה, ולכן עליהם להיערך בהתאם. אחת השיטות להתגבר על הלחץ היא להבין שגם המראיינים הם בני אדם כלומר, כדאי להתייחס לראיון עבודה כמו פגישה בין שני אנשים. אומנם קשה מאד להרגיע מועמדים הנמצאים לפני ראיון עבודה, אך ככל שהם יבינו כי מדובר בפגישה כך יהיה ניתן להתחיל את ראיון העבודה בצורה נינוחה.

מלכודת השחצנות

מועמדים לעבודה נוטים להפוך לנואמים נלהבים ולספר באריכות על חייהם בראיון עבודה. למשל, אם מועמדים שהיו עובדי הפקה באירוע ספורט, יספרו שהם ניהלו את כל המקום. אומנם תמיד טוב לשזור מחמאות והישגים,אך לא כדאי להגזים בסיפור. במידה והסיפור יהיה מוגזם מדי, המראיין עלול לחשוב כי מדובר במועמדים לא אמינים. בעת הכנה לראיון עבודה כדאי להימנע ממלכודת השחצנות ולהגיע לראיון עבודה עם סיפורים אמיתיים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה