יום ראשון, 24 ביוני 2012

פורמט קורות חיים


ישנם מגוון פורמטים לכתיבת קורות חיים

מטרתם של מחפשי עבודה היא למצוא עבודה בהתאם לתחום שלמדו. כדי לקבל את העבודה, כדאי להגיע מוכנים, במטרה להרשים את המעסיק. קורות חיים הם החוט המקשר בניכם לבין המעסיק, לכן יש להשקיע זמן בניסוח קורות חיים. באמצעות קורות החיים המעסיק יודע באיזה עבודות עבדתם ובהתאם לכך הוא יכול למצוא עבודה שמתאימה לכישורים שלכם.

לפני כתיבת קורות החיים כדאי להבין מה המעסיק מחפש, ורק לאחר מכן להתאים את הכתוב בקורות החיים למאפיינים של המעסיק. קורות חיים הם מסמך דינאמי, כדי למנוע טעיות בדרך אפשר למצוא פורמט קורות חיים. באתרים שונים ניתן למצוא פורמטים שונים של קורות חיים. יש להתבונן על הפורמטים ולהתאים אותם לקורות החיים, כך יהיה ניתן ליצור מסמך שיתאים לקורות החיים שלכם.

אל תפיצו לכל חברת ההשמה, ביחרו אותן בקפידה
הפצת קורות חיים - להבחין בין עיקר ותפל 

אנשים רבים משוכנעים כי מסמך קורות חיים מהווה סיכום חיים, אך למעשה מדובר בטעות. מסמך קורות חיים אינו מהווה סיכום חיים, אלא מסמך שיווקי שתפקידו הוא לשווק אתכם ולהדגיש את הנקודות החיוביות.תפקידו של המסמך הוא להצעיד אתכם לשלב הראיונות בדרך למשרה המיועדת.

לפיכך, פרטים לא מעניינים למשרה לא צריכים להופיע בקורות החיים. המעסיקים לא יתרשמו בהכרח מקורות חיים הכוללים יותר מדף אחד וכתובים בפונט זעיר. הנתונים המעניינים עבורם צריכים להופיע בראש העמוד ולתפוס את העין שלהם. היכולת להבחין בין עיקר וטפל היא חשובה בתהליך הפצת קורות חיים. העובדה שעבדתם כסדרנים בקולנוע לא מעניינת אף כיום כאשר אתם מנהלים של רשת בתי קולנוע.

תגובה 1:

  1. אין איזה תוכנה או אתר שיכול לעזור עם כתיבת קורות חיים? הרי יש פורמט ידוע אז יהיה הגיוני שיהיה איזה כלי עזר אונליין.

    השבמחק